Groene vingers - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu Groene vingers - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu

Groene vingers

Door: Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

15 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer een weekje geleden dat ik naar Zuid-Afrika ben gevlogen, en wat gaat die tijd snel! Het lijkt alsof ik iedereen hier al zolang ken, maar tegelijkertijd voelt het alsof ik hier pas veel korter ben dan 1 week. Vandaag zijn we weer naar het Missionvale township geweest nadat we gisteravond een kei gezellige avond vol met karaoke hebben gehad. In het township werden we gelijk meegenomen richting het gedeelte waar de locals groenten verbouwen. We kregen een stuk grasland aangewezen dat groter was dan 8 bij 5. We kregen allemaal een hooivork, een schop of een hark en toen moesten we het gras gaan weghalen door de grond om te spitten en het gras eruit te trekken. Na dit gedaan te hebben moesten we de grond gaan omploegen en de bomen die er stonden met de hand en een schop verwijderen. Het was lekker zwaar werk, maar het gaf een goed gevoel om het eindresultaat te zien, een veld dat klaar is om voedsel te verbouwen. Ook hebben we samen met de locals een hartje uit gras gemaakt als een aandenken aan vandaag. Ik heb wel 4 blaren opgelopen, maar dat herinnert me gewoon weer aan het werk dat ik vandaag heb verricht. De mensen zijn er altijd zo dankbaar voor, ze zeiden dat het hartje hun altijd terug aan ons zou laten denken en ze zouden het goed gaan onderhouden. Later hebben de kinderen ook nog voor ons gezongen. Nu eten we de heerlijke Afrikaanse gerechten die Fanita, een lokale vrouw, speciaal voor ons heeft gemaakt vandaag, het is heerlijk!

  • 15 Juli 2015 - 20:10

    Rob:

    Hey Yaz,
    fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt dus inderdaad de juiste keuze gemaakt! Ik heb veel respect voor de wijze waarop jij je inzet voor mensen die aanmerkelijk minder bedeeld zijn dan wij hier in Nederland. je komt duidelijk uit een goed nest. Nog veel plezier daar en probeer je katas een beetje bij te houden! Just kidding, of course.
    See you soon, l hope!!

    Groetjes, Rob

  • 15 Juli 2015 - 21:56

    Michel :

    Hee yasmin,

    Ik hoor dat je het goed naar je zin daar hebt. Er komen hier zelfs berichten aan van een meisje wat in een karaoke bar de sterren van de hemel zong

Tags: Zuid-Afrika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin

Actief sinds 09 Mei 2015
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 5834

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 23 Juli 2017

Jippie Japan

09 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: