Woensdag 22 juli - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu Woensdag 22 juli - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 juli

Door: Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

22 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ook deze dag gingen we weer naar de crèches toe. We mochten zelf kiezen naar welke van de twee we wilden gaan, ik heb gekozen voor Ilitha, de crèche waar ik maandag heen ben gegaan en wederom was het weer hartstikke gezellig met de kinderen. We hebben hoofd, schouders, knie en teen gedaan en natuurlijk ook de hokipoki. Samen hebben we gezellig gepuzzeld, getekend en memory gespeeld, erg leuk. In de middag hebben we wat donaties uitgedeeld en zijn we ook nog even vetkoek wezen eten met zijn allen, het blijft verrukkelijk! Als avondeten hadden we vandaag heerlijke gehaktballen met aardappels en groenten, echte Hollandse kost. En toen moesten ik en Fanny (een meisje uit mijn groep) samen de afwas doen, dit werd uiteindelijk afwassen in het pikkedonker met het licht van een telefoon om te zien wat nog schoon gemaakt moest worden, we hadden namelijk alle stroom verbruikt, dus nu moeten we wachten tot er weer stroom bijgekocht is. Af en toe kan de stroom hier echter ook vanzelf uitvallen, ze noemen dat hier loadshedding. Loadshedding houdt in dat Zuid-Afrika weer te veel stroom aan andere landen heeft verkocht en niet genoeg stroom heeft overgehouden om de mensen uit het eigen land te kunnen onderhouden. Daarom gooien ze zomaar in elke stad in een willekeurige wijk voor minimaal 2 uur de stroom uit om dat probleem toch op te kunnen lossen.

• 23 Juli 2015 - 19:57

Paulien:

Je hebt zo te lezen een leuke dag gehad :) Bizar hoe dat gaat met de stroom, dat wist ik niet...