Vrijdag,zaterdag,zondag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu Vrijdag,zaterdag,zondag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu

Vrijdag,zaterdag,zondag

Door: Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

19 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De laatste 2 dagen waren ook weer zeer indrukwekkend. Op vrijdag gingen we weer terug naar het Walmer township waar we weer meededen aan de laatste dag van het Holiday programme. Ook die dag hebben we weer gedanst,gelachen, spelletjes gespeeld en hebben we vrienden gemaakt onder de kinderen. Het was echter ook een hele heftige dag. We waren gewoon rustig met zijn allen aan het spelen toen er plotsrling een enorme zwartkleurige rookwolk opsteeg bovenuit één van de krotten (huis van de mensen daar), al snel zag je enorme vlammen uit het krot omhoog komen en er veel mensen naartoe rennen, onder andere ook een paar vrijwilligers die gingen mee helpen bij het blussen. Ik en 4 andere vrijwilligers moesten echter achterblijven bij de kinderen en we moesten ervoor zorgen dat ze niet door de hekken van het veilige schoolplein konden of eroverheen zouden klimmen om bij het vuur te kunnen gaan kijken. Veel kindjes waren in paniek dus die moesten wij ook nog knuffelen en kalmeren. Uiteindelijk is het vuur geblust, maar er was niks meer van het krot over, alleen zwartgeblakerde platen. Maar de kindjes mochten nog even niet terug voor de veiligheid dus kozen we ervoor om met ze verder te gaan met spelen alsof er niks gebeurd was. Toen hebben we leuke foto's genomen en hebben ze met mijn haar gespeeld. Het leukste waren de kindjes die ons op het laatst nog een knuffel kwamen geven. De volgende dag moesten we ook weer vroeg opstaan want we gingen naar het addo elephant park toe. Daar hebben we 2 van de big 5 gezien, de buffel en de olifant. Ook hebben we zebra's, gnoes en veel vogels gezien. Vandaag gaan we naar de kerk toe.

• 19 Juli 2015 - 16:32

Rob :

Hey Yaz,
    heftig verhaal, meid. Wat doe jij hier een hoop levenservaring op!
    Goed te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. How time flies!
    Veel plezier nog!!
    Grt, Rob

• 20 Juli 2015 - 15:48

Paulien:

Hoi Yasmin,
    Wat kan het ineens dan omslaan, pittig zeg! Wat een diversiteit aan ervaringen en indrukken heb je al opgedaan zo in de eerste week, super!

Tags: Reis, big five