Weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

26 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen donderdag was ons plan eigenlijk om bij het Walmer township mee te gaan helpen aan het Square metre project. Een project waarbij de locals voor zichzelf groenten etc verbouwen op een stukje grond van 1 bij 1 meter. Dit plan ging echter niet door omdat het zo enorm hard regende dat onze begeleiders het niet verantwoordelijk vonden om ons de halve dag in die regen en kou te laten staan, dus zijn we nog een dagje naar de crèches geweest. Vrijdag mochten we eindelijk een keertje uitslapen, al zat dat er voor mij niet in, ik werd tegelijkertijd met de zonsopgang wakker want het gordijn zat niet helemaal goed dicht. Om 12 uur die dag vertrokken we richting het natuurgebied Nature's Valley. Onderweg hiernaartoe zijn we nog langs een mooie plek met een waterval gegaan en we hebben Jeffrey's Bay bezocht. Jeffrey's Bay is de tweede beste surfplek op de wereld met enorme super tubes (enorme golven die lang door blijven rollen). Op deze plek zijn vorige week de wereldkampioenschappen surfen gehouden, hier heeft toen ook een haaienaanval op 1 van de 2 finalisten plaatsgevonden. Om daar te mogen surfen moet je eerst een echte reputatie onder de surfers hebben. Na deze tussenstops zijn we doorgereden naar Nature's Valley en het uitzicht is er echt prachtig. We reden over de (volgens mij) 216 hoge brug waar je ook vanaf kunt bungeejumpen. Na nog wat verder gereden te hebben kwamen we aan bij de lodge (grote slaapruimte) waar we met zijn twaalven zouden gaan overnachten. Een echte plek in het bos waar de hippies en andere backpackers ook langskomen op hun tocht. We hebben er een heerlijke avondmaaltijd gehad en hebben tot laat rond een kampvuur gezeten, waar we hebben gezongen en muziek hebben gemaakt. De nacht was ijskoud maar gelukkig had ik een warme slaapzak bij me, dus de nacht ben ik nog vrij goed doorgekomen. Om 9.00 uur hadden we ontbijt en daarna gingen we hiken (Wandelen door hele smalle paadjes, over riviertjes, langs richeltjes die heel glad waren). We hebben naar een prachtige waterval gehiked waar ik nog een lekkere duik in het koude water heb genomen, en het was geweldig. Maar voor die duik heb ik me wel midden in het modderige bos moeten omkleden, waar ik helaas 1 sok ben kwijtgeraakt omdat die van de rotsen afrolde, zo het water in. Na weer teruggekeerd te zijn naar de lodge hebben we lekkere hotdogs en broodjes met tomaat gemaakt. Daarna is het grootste deel van onze groep weer gaan hiken, maar ik en Fanny (een meisje uit mijn groep) besloten naar monkeyland te gaan wegens de voorspelde regen die ook inderdaad kwam. We hebben er enorm veel aapjes gezien, van lemuren tot kapucijnaapjes, er waren alleen green grote apen zoals gorilla's. Het was een enorm natuurpark en we kregen er een mooie tour door waarbij onze gids ons heel veel vertelde over elke soort die we tegenkwamen, erg interessant. 's Avonds hebben we nog een echt Afrikaans gerecht op 'Potje Kos" (een soort van stoofpot). En toen gingen we vroeg slapen. Vandaag gaan we weer hiken richting de Dolphin Bridge en daarna zullen we richting de bungeejump gaan, het staat vast, ik ga er vanaf springen want de afspraak is nu gemaakt, vind het echt dood eng.

  • 26 Juli 2015 - 12:26

    Paulien:

    Spannend, hoe was het bungeejumpen??? Je hebt weer veel meegemaakt :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yasmin

Actief sinds 09 Mei 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 23 Juli 2017

Jippie Japan

09 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: