Crèches - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu Crèches - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Yasmin Dix - WaarBenJij.nu

Crèches

Door: Yasmin

Blijf op de hoogte en volg Yasmin

20 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vandaag moesten we lekker vroeg opstaan om rond half 9 weer te vertrekken naar het Walmer township. Daar moesten we ons opdelen in twee groepjes om daarna naar één van de twee grootste kindercrèches te gaan. Hier mochten we gewoon een dagje met de leraren meelopen. Eerst hebben we ons aan de kindjes voorgesteld en zij zich aan ons. Daarna gingen ik en Ronald (een jongen uit onze groep) naar het schooltje waar een soort van groep 1 en 2 les kreeg. Hier vertelden ze eerst in het Afrikaans over hun vakantie die vandaag afgelopen was, daarna mochten ze kiezen wat ze wilden gaan doen, lezen, tekenen, verkleden of met blokken bouwen. Uiteindelijk ging ik maar voor de kindjes voorlezen die mij boekjes brachten waarvan ze wilden dat ik het voor zou lezen. Daarna hebben we nog buitengespeeld, gezongen, gedanst en geluncht. Tijdens de lunch kregen we heerlijke kip met een meelbroodje, erg lekker. En daarna gingen we weer terug naar ons huis.

Tags: Reis